top of page
מאיה ליסון

מתלבשת להצלחה: המדריך לעצמאיות

בעולם העסקים המהיר והדינמי של היום, ההופעה החיצונית שלנו היא כרטיס הביקור הראשוני. כבעלות עסקים עצמאיות, אנו משמשות הפנים של המותג שלנו, ולכן חשוב להשקיע מחשבה בכל פרט במראה שלנו. המאמר הזה יעזור לך להבין איך להתלבש נכון לפגישות עסקים, כך שתשאירי רושם חיובי ותשדרי בדיוק את מה שאת רוצה.



1. החשיבות של רושם ראשוני

כולנו יודעות שיש לנו שניות בודדות ליצור רושם ראשוני, ומאז שהחיים והעסקים עברו לרשתות החברתיות – הזמן הזה אפילו התקצר. בזמן קצר זה, מי שעומד מולנו מגבש דעה עלינו, בין היתר על סמך הלבוש שלנו.

2. לבוש וביטחון עצמי: הקשר המפתיע

תופעת "קוגניציה תלויית בגד" (Enclothed Cognition) מוכיחה שהבגדים שאנו לובשות משפיעים לא רק על הרושם שאחרים מקבלים עלינו, אלא גם על התחושות שלנו כלפי עצמנו. כשאנחנו מרגישות לבושות היטב, הביטחון העצמי שלנו עולה, ואיתו גם היכולת לתקשר בבהירות ולהשאיר רושם עוצמתי.

שימי לב: בחרי בגדים שאת גם מרגישה בהם בנוח וגם בטוחה בעצמך. כשאת מרגישה טוב – זה מקרין החוצה.

3. התאמת הלבוש לסוג הפגישה

לפני שאת בוחרת מה ללבוש נסי לענות על השאלות האלו:

  • מה אני רוצה לשדר? מקצועיות? יצירתיות? אמינות?

  • האם הלבוש שלי מתאים לסוג הפגישה ולמי שעומד מולי?

לא כל פגישה דורשת חליפה מחויטת. חשוב להתאים את הלבוש להקשר העסק.

  • פגישות פורמליות: עדיף לבחור מכנסיים מחוייטים ובלייזר או חצאית מחוייטת וחולצה מכופתרת.

  • פגישות באווירה רגועה יותר: ג'ינס איכותי, עדיף בצבע כהה בשילוב חולצה מכופתרת או בלייזר יכול ליצור לוק קז'ואל מוקפד.

  • מפגשי נטוורקינג: מפגשים אלו הם חלק מהעבודה של עצמאית. בגלל שאנחנו לא תמיד יודעות את מי נפגוש בהם מומלץ להקפיד גם שם על לבוש הולם, קלאסי. ונבחר בין קוד לבוש עסקי נינוח לבין קוד לבוש עסקי פורמלי.

חשבי על הלקוח הפוטנציאלי שלך, איך הוא מתלבש. התלבשי בהתאם לקוד הלבוש של הלקוח, עם נטייה ללבוש ברמה אחת "מעל" על מנת לשדר אמינות, מקצועיות, סמכותיות. 

כללים שנכונים לכל פגישה:

  • שיער וציפורניים: הקפידי על שיער מסודר וציפורניים מטופחות. ציפורניים צבעוניות או "רועשות" מדי עלולות להסיח את הדעת.

  • תכשיטים: שמרי על מינון נכון. ריבוי טבעות או צמידים רועשים עלול להסיט את תשומת הלב מהמילים שלך.

  • נעליים: ותרי על כפכפי אצבע. אם אינך חובבת עקבים, בחרי בנעלי סירה שטוחות או סנדל אלגנטי.

זכרי: אנחנו המותג שלנו. כל פגישה – בין אם היא מתוכננת או ספונטנית – היא הזדמנות להשאיר חותם חיובי.

4. הכל נמצא בפרטים הקטנים

הפרטים הקטנים אומרים הרבה מאוד עלינו:כפתור חסר בחולצה עלול לשדר ללקוח שאת מרושלת, או לא שמה לב לפרטים הקטנים.בלייזר שגדול עלייך במידה עלול להעביר מסר בתת מודע שהעבודה גדולה עלייך.

לכן, כמו שאת מקפידה על הפרטים בעבודתך, הקפידי לשדר זאת גם בלבוש:

  • בגדים מגוהצים שלא מתקמטים בקלות (תחשבי גם על הדרך לפגישה).

  • ניקיון – ללא כתמים קטנים או חוטים פרומים.

  • כפתורים תקינים, נעליים ותיק במצב טוב.

חוק מרפי בעסקים: עדיף להחליף חולצה עם כתם קטן מהקפה של הבוקר מאשר לקוות שאף אחד לא ישים לב.

5. סטיילינג מעבר לשעות העבודה

חלק גדול מהעסקים שלנו, העצמאיות, נרקם דווקא בשעות הפנאי, במצבים פחות מתוכננים – בשער בית הספר, בגינה או במסעדה. חשוב לשמור על תדמית מקצועית גם במצבים הללו.

בחרי בגדים שמתאימים לשעות הפנאי אבל משדרים הקפדה. וותרי על בגדי הבית עם כתמי האקונומיקה ובחרי טרנינג איכותי, ג'ינס נקי עם חולצת טי מוקפדת.

חוק מרפי בעסקים: תמיד תדאגי להיראות במיטבך, גם במקומות הכי לא צפויים – כי לעולם אינך יודעת מתי תפגשי את הלקוח הבא שלך.

לסיכום

כבעלות עסקים עצמאיות, אנחנו מייצגות את עצמנו ואת המותג שלנו בכל מפגש. השקעה בלבוש לא אומרת שאנחנו שטחיות, אלא להפך – זו דרך לחזק את התדמית שלנו ולשדר מסר ברור על מי אנחנו ומה אנחנו שוות.

אז לפני הפגישה העסקית הבאה, עצרי לרגע וחשבי: מה הלוק שלי משדר? האם הוא תואם את מי שאני רוצה להיות ואת המסר שאני רוצה להעביר? מאיה ליסון 054-483-9633 סטייליסטית אישית

לפרטים של מאיה באינדקס העצמאיות לחצו כאן



64 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

Comments


כנס קהילת העצמאיות

להצטרפות
למגזין IM VIP

במגזין שלנו, את מוזמנת לקחת חלק פעיל בקהילת נשים מקצועיות ולהאיץ את הצמיחה העסקית שלך.
באמצעות פרסום מאמרים מקצועיים, תוכלי לבסס את מעמדך כמומחית בתחומך, לבנות מותג אישי חזק ולהגדיל את החשיפה לעסק שלך.

זוהי הזדמנות ייחודית להגיע לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים, ליצור קשרים עסקיים חדשים ולפתח את הקול המקצועי שלך.

הצטרפי אלינו והפכי את הידע והניסיון שלך לנכס העסקי החזק ביותר שלך!

bottom of page